Design Thinking praktycznie

03.12.2016, 10:00-16:00

Zapraszamy do Pracowni Młodego Przedsiębiorcy!

Design Thinking to metodologia podejścia do nowych pomysłów, tworzenia nowych rozwiązań, a także rozwiązywania problemów - jednym słowem - podejścia do innowacji. 

Czym charakteryzuje się Design Thinking?

Przede wszystkim opiera się na potrzebach człowieka - punktem wyjścia do całego procesu jest obserwacja, czego tak na prawdę potrzebuje typowy odbiorca produktu lub usługi, który ma powstać w procesie. Co więcej - potrzeby te osadza się w typowych dla odbiorcy realiach, w których produkt lub usługę wykorzystuje. W metodzie ważne jest także to, że zakłada się pracę w interdyscyplinarnych zespołach, w nieliniowym, iteracyjnym trybie, weryfikując rozważane rozwiązania przy pomocy prototypów. Co jednak nie oznacza, że praca w metodzie Design Thinking jest chaotyczna…

Jakie etapy zakłada się w procesie Design Thinking?

Praca w metodzie Design Thinking składa się z 5 etapów. Nie jest jednak powiedziane, że etapy te mają liniowo następować po sobie. W każdym projekcie, w zależności od celu i uzyskanych efektów można się dowolnie cofać w procesie oraz iterować podejścia tak, aby uzyskać jak najlepsze wyniki. Nie mniej jednak, aby przejść przez cały proces, każdy z następujących etapów powinien być zrealizowany:

  1. Empatyzacja / eksploracja
  2. Definiowanie problemu
  3. Generowanie pomysłów
  4. Budowanie prototypów
  5. Testowanie

Na każdym etapie wykorzystuje się szereg różnych metod, np. na etapie empatyzacji można wykorzystać tzw. usługowe safari, shadowing, wywiady i wiele innych. Wybór metody zależy od konkretnego przypadku.


Laboratorium Designu i Sztuki współfinansowane jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Program oraz szersze informacje znajdziecie na: www.laboratoriumdesignuisztuki.pl


Aby wziąć udział w warsztatach należy zapisać się poprzez formularz internetowy, a także dokonać wpłaty kaucji w wysokości 30 zł, która zostanie zwrócona po zajęciach (szczegóły zostaną podane w procesie rekrutacji).

WAŻNE: Finałowa wystawa podsumowująca 7 pracowni Laboratorium Designu i Sztuki odbędzie się od 10.12.2016 do 31.12.2016 r. w CRZ Krzywy Komin.

Program warsztatów

W czasie szkolenia zaprojektujemy w kilku zespołach projektowych produkt przeznaczony dla młodych stażem przedsiębiorców, a zastosujemy do tego metodę Design Thinking. Celem warsztatów jest przede wszystkim poznanie metody, więc jeśli uczestnicy zaproponują swój własny problem do rozwiązania, a na miejscu dostępne będę osoby posiadające odpowiednią wiedzę na temat problemu do rozwiązania, może on także stać się celem pracy dla jednego z zespołów projektowych. Ponieważ każdy z etapów metodologii można przeprowadzić przy wykorzystaniu różnych metod, siłą rzeczy w czasie warsztatu zastosowane zostaną tylko wybrane z nich. W ramach warsztatów przeprowadzone jednak zostanie teoretyczne wprowadzenie, w czasie którego zostaną podane m.in. źródła, z których można zaczerpnąć znacznie szerszy wachlarz metod. Na koniec warsztatów, zgodnie z metodologią, powstaną prototypy rozwiązań, które zostaną przetestowane przez potencjalnych odbiorców.

Prowadzący: Agnieszka Pełka-Szajowska

Pomaga tworzyć. Ponad 15 lat związana zawodowo z marketingiem (m.in. na koncie marki, dla której obecnie pracuje - nagroda dla najlepszej kampanii reklamowej w Polsce). Specjalizuje się w psychologii biznesu, brandingu i wspomaganiem twórczej pomysłowości. Trenerka biznesu. A po pracy ;-) mentorka i doradca w Fundacji Garaż, która wspiera przedsiębiorczość. Żeglarka. Lubi dużo czytać, (skutecznie) dziwić się i poszerzać horyzonty.

Cena:

DARMOWE

Ilość miejsc:

15

Miejsce wydarzenia:

CRZ Krzywy Komin

ZAPISY ZAMKNIĘTE