Jak pisać skutecznie. Pisz lepiej: wpisy na bloga, artykuły do mediów lub nawet własną książkę

20.10.2018, 10:00 - 16:00

WARSZTAT ODWOŁANY !

Chcesz pisać do mediów, ale uważasz, że Twoje teksty są za słabe? A może cierpisz na „blokadę pisarską” i często, gdy zabierasz się za pisanie, stwierdzasz, że nie masz weny?

Prowadzisz bloga, jednak masz wrażenie, że Twoi odbiorcy nie do końca są zadowoleni z publikowanych wpisów? Wydaje Ci się, że nie rozumieją czegoś tak, jak powinni - czyli tak, jak sam to rozumiesz?

Zaczynasz pracę nad książką, ale sama myśl o ilości tekstu, jaką musisz przygotować, jest dla Ciebie przytłaczająca? Nie wiesz jak zacząć?

Na szkoleniu „Jak pisać skutecznie” poznasz najważniejsze techniki i porady na temat pisania. To wyjątkowe szkolenie. Prowadzi je osoba, która pracuje w mediach prasowych i online, a także jest autorem książki (bestsellera) typu non-fiction. Czy kojarzysz takie tytuły jak PLAYBOY, Bloomberg Businessweek, Focus, Logo, Newsweek, PC Format, Computerworld, PC World, CD-Action lub Świat Wiedzy? Czy znasz takie serwisy jak Rp.pl, Gazeta.pl, Money.pl lub Forbes.pl?

Autor szkolenia współpracował, a w niektórych przypadkach ciągle współpracuje z powyższymi mediami. Jest też redaktorem naczelnym kwartalnika StartUp Magazine.

Jeśli chcesz pisać lepiej... jeśli chcesz pisać skutecznie - to szkolenie jest dla Ciebie.

Zabierz ze sobą laptopa.

Czego się dowiesz:

Blok 1. Zanim zaczniesz

  • Jakie pytania sobie zadać, zanim zaczniesz prace nad tekstem
  • Cele tekstu: do kogo kierowany jest Twój tekst i jaki cel ma osiągnąć?
  • Co i jak, czyli elementy składowe: treść, ton, dokładność, zwięzłość, przejrzystość. Na co zwracać uwagę i co zapamiętać?
  • Zdefiniuj grupę odbiorców, czyli od pisania żargonem korporacyjnym po pisanie dla mas
  • Jeśli chcesz napisać dobry tekst, to najpierw go wymyśl - jak tworzyć plan tekstu. Od gromadzenia materiału po tworzenie dokładnego planu
  • Pisanie do mediów a prowadzenie własnego bloga, czyli jak podejść do obiektywizmu i czym on w zasadzie jest
  • Esencja retoryki dziennikarskiej, czyli po co piszemy - i dlaczego ludzie chcą to potem czytać

wordpress-265132_1280

Blok 2. No to do dzieła!

  • Zacznij od reguły „pisz jak mówisz” - kilka zdań i przykładów, dzięki którym w kilka chwil załapiesz w czym rzecz
  • Pracuj nad szykiem wyrazów w zdaniach i stosuj się do zasad brytyjskiego BBC (szczegóły na szkoleniu)
  • Rodzaje lidów - od streszczającego, przez hasłowy i opisowy, po pytający i anegdotyczny
  • Najważniejsze cechy akapitu wstępnego, czyli jak zachęcić do lektury i zasygnalizować tonację całego tekstu
  • Dostosuj tekst do miejsca, w którym się on ukaże, czyli kiedy warto dodać infografikę, ramkę, wypowiedź z główką czy wybicia
  • Zwracaj uwagę czy tekst ma logiczny układ całości, czy ma dobrą kolejność i strukturę akapitów, a także jednolity styl całości
  • Dynamika tekstu - czym jest i kto jej wymaga
  • Jak pracować z cytatami i wypowiedziami bohaterów Twojego tekstu - i jak z tym nie przesadzić
  • Styl i narzędzia autora - od myślników i dwukropków, po zmienianie nastroju i budowanie napięcia
  • Co na koniec, czyli jak powinien wyglądać dobry akapit zamykający całość informacji

Ćwiczenie: Napisz krótkie wprowadzenie do artykułu

Blok 3. Redagowanie i praca z tekstem

  • Oceń swój tekst, czyli jakie czynniki brać pod uwagę: od wartości wychowawczej po atrakcyjność ujęcia
  • Dalsza ocena: Czy to jest poprawne? Czy to jest treściwe? Czy to jest przejrzyste? I czy to jest po prostu ciekawe?
  • Tytuł i lid, czyli przynęta i haczyk - jak zaciekawić czytelnika
  • Ważne uzupełnienia: nadtytuł, śródtytuł i wybicia
  • Dekalog piszącego, czyli o czym koniecznie pamiętać (i warto sobie to zanotować!)

Ćwiczenie: Poprawa otrzymanego tekstu – praca nad gotowym tekstem w roli redaktora, czyli co warto poprawić i dlaczego

A poza tym dowiedz się:

  • Czym jest „blokada pisarska” i dlaczego takie coś w oczach profesjonalnego autora tekstów zwyczajnie nie istnieje
  • Dlaczego najlepiej zrobisz, jeśli będziesz trzymał się zasad jednego z nieżyjących już specjalistów, filozofa języka
  • Jak dobierać tematy, czyli co cieszy się ponadprzeciętnym zainteresowaniem większości ludzi
  • Jak pisać książkę typu non-fiction, czyli od poradnika o sprzedaży po przewodnik na temat żywności antyrakowej

Dla kogo:

  • Dla osób, które prowadzą bloga lub tworzą wpisy blogowe dla firm w ramach content marketingu
  • Dla dziennikarzy i osób współpracujących z mediami
  • Dla autorów ebooków i książek
  • Dla copywriterów i ghostwriterów
  • Dla Ciebie, jeśli uważasz, że warto poprawić swoje umiejętności pisarskie i zależy Ci, aby dobrze opanować tę formę przekazywania informacji i wiedzy
glive_Jak pisać - skuteczne teksty

Co jeszcze zyskasz?

Jako uczestnik szkolenia „Jak pisać skutecznie” otrzymasz:

Dwa autorskie, opracowane przez Grzegorza Kubera ebooki o łącznej wartości 50 zł:

  1. „SEO-owanie tekstów. Jak pisać, aby google.pl łatwo odnalazło Twój tekst” (cena rynkowa: 25 zł)
  2. „O czym pisać na bloga i www. Najlepsze narzędzia do znajdowania tematów na bloga i własną stronę www” (cena rynkowa: 25 zł)

Otrzymasz też certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia „Jak pisać skutecznie”.

Prowadzący: Grzegorz Kubera

Jest założycielem i dyrektorem generalnym firmy doradczo-technologicznej Serigala Tech, a także Interim Managerem – czyli menedżerem „do wynajęcia”, który specjalizuje się w marketingu, sprzedaży i technologiach ICT. Pomaga mniej doświadczonym przedsiębiorcom w budowaniu i rozwijaniu firm. Prowadzi studio przedsiębiorczości GLIVE.pl, gdzie oferuje m.in. konsultacje, doradztwo, a także program mentoringowy dla założycieli startupów. Autor książki „Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony”, bestsellera na polskim rynku i ponad tysiąca artykułów na temat technologii i IT, biznesu, nauki oraz rozwoju osobistego do takich mediów jak „Newsweek”, „Bloomberg Businessweek”, „Money.pl”, „Szef Sprzedaży”, „Forbes.pl”, „My Company Polska” i in. Ghostwriter dla prezesów największych firm w Polsce w ramach usługi Serigala Leadership Ghostwriting.

Cena:

399 zł 249 zł

promocja obowiązuje do 25.09.18

Miejsce wydarzenia:

CRZ Krzywy Komin

ZAPISY ZAMKNIĘTE