Zostań mistrzem e-maili – opanuj sztukę komunikacji cyfrowej

24.11.2018, 10:00 - 16:00

Są pewne podstawy, które zna każdy z nas. Pewnie wiesz, że nie należy pisać z włączonym CAPS-LOCKIEM, bo DRUKOWANE wyrazy sugerują, że krzyczysz. Albo że nie powinieneś dołączać na "DW" osób, które nie są niezbędne w danej korespondencji. I pewnie zdajesz sobie też sprawę, kiedy możesz rozpocząć maila od zwrotu „Dzień dobry”, kiedy od „Cześć”, a kiedy nie powinieneś nawet próbować pisać czegoś innego niż „Szanowny Panie”.

To szkolenie jest o czymś zupełnie innym.

Czy zdarza Ci się, że:

  • Poświęcasz na e-maile o wiele więcej czasu niż powinieneś
  • Wysyłasz e-maile i... nie dostajesz odpowiedzi
  • Prowadzisz mailowego ping-ponga w tę i z powrotem, a po 10 wiadomościach ciągle nie ustaliłeś tego, co można ustalić za pomocą 2 wiadomości

Dowiedz się jak prowadzić komunikację e-mail w sposób skuteczny i profesjonalny. Informacje i wiedzę przekaże Ci przedsiębiorca i autor wielu tekstów, który na co dzień zarówno wysyła, jak i odpisuje na co najmniej kilkadziesiąt służbowych e-maili.

Zabierz ze sobą laptopa.

computer-3368242_1280

Czego się dowiesz:

Blok 1. Małe błędy, duże błędy i e-mailowe katastrofy, czyli co robisz nie tak

  • Odpisujesz natychmiast po otrzymaniu e-maila lub w godzinach wieczornych (po pracy)? Dowiedz się dlaczego to często jedna z najgorszych rzeczy, jaką możesz zrobić
  • Długie e-maile mylisz z byciem dokładnym, a krótkie e-maile mylisz z byciem nieuprzejmym. Co robisz nie tak?
  • W jednym e-mailu potrafisz dodać do DW zarówno współpracownika, jak i przełożonego i klienta. Kiedy to błąd? Podpowiedź: Praktycznie zawsze!
  • Odpisujesz na e-maile, kiedy jesteś zdenerwowany, a dodatkowo nie czytasz ich pod kątem błędów przed wciśnięciem przycisku „Wyślij”. Czym to może zaowocować w przyszłości?
  • Wysyłasz e-maile o wysokim priorytecie i oczekujesz szybkiej odpowiedzi. Dlaczego to nieprofesjonalne zachowanie
  • Wysyłasz e-maile, których możesz się później wstydzić. Wyobraź sobie, że Twoje maile przeczyta później Twoja mama, w dodatku na głos i na forum całej rodziny. Co wtedy można byłoby sobie o Tobie pomyśleć?
  • Dlaczego nie powinieneś wstawiać załączników bezpośrednio do treści wiadomości, zwłaszcza obrazków i zdjęć
  • Kiedy należy dołączać stopkę i co w niej umieszczać. Plus: kiedy Twoja stopka jest przerostem formy nad treścią
  • … i wiele innych z życia wziętych błędów, wraz z przykładami i poradami

Blok 2. Jak pisać e-maile

  • Co umieszczać w wiadomości, a czego nie
  • Jak długi powinien być e-mail i dlaczego
  • Kiedy powinieneś pozwolić sobie na dłuższą wiadomość
  • Kompozycja, czyli jak formatować e-maile
  • Pytania: jak je zadawać i ile w jednym mailu
  • Jak korzystać z autouzupełniania, aby przyspieszać pisanie e-maili
  • Sprawdzone sposoby na wygodne wysyłanie dużych załączników
  • Jak się przywitać (a jak nie) i jak napisać e-maila, który nie będzie ani zbyt formalny, ani zbyt na luzie
  • Temat Twojego maila - co w nim umieścić i dlaczego?
  • W jaki sposób dobrać odpowiedni ton i później go utrzymać
  • Co z emotkami: używać ich, czy nie?
  • Jak dodawać wartość do każdej wiadomości
  • Przykłady z wyjaśnieniami, e-maile z zakresu: obsługa klienta, pozyskiwanie klienta
  • Jak pisać skuteczne follow-upy i dlaczego to niezbędne
  • Jak odpisywać, by nie wprowadzić kogoś w błąd
  • Jak odpisywać ze smartfona w sposób profesjonalny

Ćwiczenie: jak napisać e-maila do prezesa dużej firmy, by uzyskać odpowiedź

Ćwiczenie: jak odpisać na e-mail, aby nie wprowadzić zamieszania w komunikacji

Blok 3. Sztuczki i triki

  • Jak mieć pewność, że dana osoba rzeczywiście nie tylko wyświetliła Twojego maila, ale też kliknęła w przesłane łącze (i kiedy nie powinieneś stosować tej techniki!)
  • Jak sprawdzić miejscowość z jakiej wysłano do Ciebie e-mail
  • Jak rozpoznać czy ktoś próbuje nas śledzić/monitorować aktywność
  • Jak wysyłać szyfrowane e-maile, czyli komunikacja poufna
  • Dlaczego nie należy używać poczty e-mail jako aplikacji do tworzenia list zadań To-Do (i czego możesz używać zamiast tego)
  • Jak rozpoznać, że ktoś okłamuje cię przez e-mail (90% prawdopodobieństwa)
glive_Zostań mistrzem e-maili - sztuka komunikacji cyfrowej

Dla kogo:

Dla osób wykorzystujących pocztę e-mail do celów służbowych, czyli w kontakcie z klientami, współpracownikami, podwładnymi i przełożonymi.

Co jeszcze zyskasz?

Jako uczestnik szkolenia „Zostań mistrzem e-maili” otrzymasz bonus w postaci autorskiego ebooka zawierającego 30 przykładów e-maili wraz z informacjami dlaczego są to dobrej jakości wiadomości i 15 przykładów e-maili, które zostały źle napisane (i dlaczego). E-maile dotyczą polskiego rynku i rodzimych realiów. Ebook ma rynkową wartość 50 zł.

Otrzymasz też certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia „Zostań mistrzem e-maili”.

Prowadzący: Grzegorz Kubera

Jest założycielem i dyrektorem generalnym firmy doradczo-technologicznej Serigala Tech, a także Interim Managerem – czyli menedżerem „do wynajęcia”, który specjalizuje się w marketingu, sprzedaży i technologiach ICT. Pomaga mniej doświadczonym przedsiębiorcom w budowaniu i rozwijaniu firm. Prowadzi studio przedsiębiorczości GLIVE.pl, gdzie oferuje m.in. konsultacje, doradztwo, a także program mentoringowy dla założycieli startupów. Autor książki „Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony”, bestsellera na polskim rynku i ponad tysiąca artykułów na temat technologii i IT, biznesu, nauki oraz rozwoju osobistego do takich mediów jak „Newsweek”, „Bloomberg Businessweek”, „Money.pl”, „Szef Sprzedaży”, „Forbes.pl”, „My Company Polska” i in. Ghostwriter dla prezesów największych firm w Polsce w ramach usługi Serigala Leadership Ghostwriting.

Cena:

399 zł 249 zł

promocja obowiązuje do 10.11.18

Miejsce wydarzenia:

CRZ Krzywy Komin

ZAPISY ZAMKNIĘTE