Od Portera do Blanka, czyli jak myśleć o strategii biznesowej

24.06.2017, 10:00-13:00

Dla kogo jest to szkolenie? Szkolenie skierowane jest do przedsiębiorców rozpoczynających swoją przygodę z działalnością biznesową, do startupów, a także do osób dopiero zastanawiających się nad założeniem własnej firmy. Analiza strategii biznesowej, o której będzie mowa na szkoleniu, jest jednym z istotnych elementów biznesplanu. Jeśli więc pracujesz właśnie nad jego przygotowaniem lub wiesz, że będzie on Twoim zadaniem w przyszłości, to znaczy, że to szkolenie jest dla Ciebie! Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu? Działalność biznesowa wymaga od przedsiębiorców uwzględnienia całego szeregu różnych czynników przy definiowaniu oferty oraz w trakcie jej realizacji. Z jednej strony bardzo istotne jest spojrzenie na własną firmę oczami klienta, ale z drugiej, nie mniej ważne jest to, z jakimi partnerami biznesowymi trzeba będzie pracować. Kluczowe jest również to, z kim  będziemy konkurować, przy jakich przepisach prawnych i w jakiej fazie cyklu koniunkturalnego wprowadzać produkty lub usługi na rynek. Liczba aspektów, które trzeba wziąć pod uwagę może przyprawić o zawrót głowy, dlatego od dawna opracowywane są modele i schematy, które pozwalają je usystematyzować, a przez to uprościć myślenie o strategii biznesowej. W trakcie szkolenia omówione zostaną modele, które na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat zyskały największą popularność wśród konsultantów zajmujących się strategią biznesową. Ćwiczenie, które zostanie przeprowadzone w trakcie szkolenia pokaże najważniejsze aspekty przygotowania własnej strategii biznesowej. Co konkretnie będzie się działo w trakcie szkolenia? Połowę szkolenia obejmować będzie teoretyczne wprowadzenie na temat poszczególnych modeli (w tym przykłady ilustrujące ich zastosowanie). Pozostała część szkolenia to ćwiczenie, które pozwoli poznać najważniejsze elementy istotne przy zbieraniu informacji na potrzeby planowania strategicznego. Po szkoleniu będziesz umieć… ... wybrać właściwe informacje (spośród tych powszechnie dostępnych), na bazie których możliwe będzie opracowanie realistycznej strategii biznesowej, a także postawienie hipotez odnośnie optymalnego sposobu działania. Uwaga! W trakcie ćwiczenia konieczne będzie poszukiwanie informacji w internecie, dlatego przynieś ze sobą laptop, tablet lub przynajmniej smartphone’a.


O Fundacji Garaż Fundacja Garaż to energiczny zespół z pasją. Głównym elementem jej misji jest mądre tworzenie, a działania koncentrują się na rozwijaniu umiejętności przydatnych w biznesie. Fundacja m.in. wspiera osoby z doświadczeniem zawodowym, które pragną zamienić etat na własną firmę (lub które nad tym się zastanawiają) oraz pomaga osobom, które nie mają takiego doświadczenia, a które chciałyby się rozwinąć, aby ich kariera nabrała rozpędu. Założyciele Fundacji Garaż mówią “chcemy zostawić po sobie trwały, istotny ślad”, a ich pragnieniem jest, aby w realiach Polski drugiej dekady XXI w. po prostu udawało się przeanalizowanie, rozpoczęcie, a następnie prowadzenie dochodowego biznesu. Dochód ze szkolenia przeznaczony zostanie na projekty, które pozwolą realizować misję Fundacji. Manifest Fundacji: http://fundacjagaraz.pl/nasz-manifest/

Program warsztatów

10:00 - 11:30 - wprowadzenie teoretyczne

11:30 - 11:40 - przerwa

11:40 - 12:40 - ćwiczenie praktyczne

12:40 - 13:00 - podsumowanie i dyskusja

 

Prowadzący: Piotr Szajowski

Z wykształcenia matematyk specjalizujący się w teorii gier. Jest pomysłodawcą i jednym z założycieli Fundacji Garaż. Piotr ukończył także studia MBA w Akademii Leona Koźmińskiego, ma wieloletnie doświadczenie menedżerskie, zna dobrze m.in. branżę finansową, motoryzacyjną oraz IT. Obecnie pracuje jako menedżer projektów. Jest także Prezesem Fundacji Garaż.

Cena:

197 zł

Ilość miejsc:

16

Miejsce wydarzenia:

CRZ Krzywy Komin

ZAPISY ZAMKNIĘTE